یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

عرضه اینترنت پرسرعت بر روی تلفن همراه

تزئيني

جمعه ۳۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۴:۰۰


تلکام ایتالیا سرویس جدیدی را در بخشی از طرح‌های ارتقای شبکه بی‌سیم خود معرفی کرد.

وایمکس نیوز -  این شرکت که بزرگ‌ترین اپراتور مخابراتی ایتالیاست، اعلام کرد که سرویس جدیدش به کاربران در میلان و رم امکان می‌دهد از حداکثر سرعت 21 مگابیت بر ثانیه بر روی یک شبکه بی‌سیم بهره‌مند شوند؛ در حال حاضر حداکثر سرعت خدمات این اپراتور 4/14 مگابیت بر ثانیه است.

این سرویس که به تدریج در سراسر ایتالیا عرضه می‌شود، بخشی از طرح‌های این شرکت برای توسعه شبکه بی‌سیم خود به منظور برابری با رشد میزان ترافیک حاصل از تلفن‌های همراه، مودم‌های USB، تلفن‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی است.

فرانکو برنابه، مدیرعامل تلکام ایتالیا، با اشاره به اینکه 30 درصد از کاربران ایتالیایی فیس بوک از طریق شبکه‌های بی‌سیم به این شبکه اجتماعی دسترسی می‌یابند، در یک کنفرانس خبری اظهار کرد که در این کشور استفاده از پهنای باند در خانه کمتر و در وضعیت سیار، زیاد است و در زمینه استفاده از دستگاه‌های قابل حمل دارای نمایشگر بزرگ (رایانه‌های لوحی) این کشور در اروپا پس از انگلیس در رتبه دوم قرار دارد اما اگر این روند ادامه یابد، به رتبه نخست می‌رسد.

به گفته برنابه، هزینه‌های راه‌اندازی این سرویس در طرح سرمایه‌گذاری سه ساله این شرکت لحاظ شده است. استفاده از پهنای باند موبایل در ایتالیا افزایش یافته و موجب شده رگولاتوری مخابراتی این کشور نسبت به افزایش ترافیک داده و اختلال حاصل از آن در شبکه‌های بی‌سیم هشدار دهد.

اپراتورهای مخابراتی نیز تمرکز برروی بخش پهنای باند موبایل را به‌عنوان عامل کلیدی رشد در سال‌های آینده آغاز کرده‌اند؛ ودافون که یکی از رقبای کلیدی تلکام ایتالیا در بازار بی‌سیم است، اوایل ماه جاری اعلام کرد که حدود یک میلیارد یورو سرمایه گذاری خواهد کرد تا پوشش پهنای باند موبایل در ایتالیا را طی سه تا چهار سال آینده تقویت کند.

منبع: ایسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو